Časopis INNOVATION, který vám již deset let přináší úspěšné příběhy českých firem a jejich manažerek a manažerů, ve svém listopadovém čísle nabízí opět pohled na zajímavé firmy, jejich inovace a technologie.
Přečíst si můžete také o tom, jak lze měnit svět účetnictví a jak ho lze propojit právě s technologiemi. Ty pomáhají také v oblasti zdravého životního stylu – můžete tak s námi ochutnat budoucnost a dozvědět se více o tom, jak lze i v potravinářské firmě pracovat s daty od zákazníků a mapovat jejich budoucí potřeby.
Pokračujeme dalším dílem seriálu, který vás provede nástrahami nástupnictví a předávání firem. Tentokrát je to o nástupnickém plánu a family business goverance. Nabízíme též pohled na to, jak by mohla umělá inteligence pomoci do roku 2025 zvýšit hodnotu českých firem v průměru téměř o pětinu, kde je její největší potenciál, nebo jak může zlepšit oblast marketingu. Přidáme i několik klíčových tipů, jak zazářit v e-mailingu. Nahlédneme do světa 3D tisku, který dnes nabízí něco dříve nepředstavitelného – masovou výrobu produktů na míru.
Víte, jak robotizace mění pracovní trh a které profese jsou do budoucna ohroženy nejvíce? Nebo jak ho změní nastupující generace Z? Nebo že velká česká města patří mezi ta nejčistší ve střední a východní Evropě, navíc s nejlepší chytrou mobilitou? Nabízejí totiž mimo jiné nejlevnější cestování městskou hromadnou dopravou a dostatek zdravého pohybu. O tom všem si přečtete na stránkách listopadového čísla INNOVATION!
Co najdete v aktuálním čísle?
* Chci změnit svět účetnictví
Říká to v rozhovoru pro CEO Marcela Lonková, zakladatelka a majitelka účetní kanceláře This One, která získala ocenění „Účetní kancelář roku 2023“. Společnost nedávno představila vlastní právní divizi a také novou účetní aplikaci capitain, která je navržena pro zjednodušení účetních procesů pro malé podniky a podnikatele. A také v lednu příštího roku oslaví krásné 10. narozeniny.
* Jak se správně předávají firmy: Základní body nástupnického plánu
I tentokrát pokračujeme ve spolupráci se Stanislavem Servusem, advokátem a předním českým odborníkem na toto téma, v pravidelném seriálu připraveném s časopisem Lawyers & Business, který vás provede různými nástrahami nástupnictví. Třetí díl je o nástupnickém plánu a family business governance.
* Sledujte aktuální B2B marketingové trendy!
Chcete-li uspět v rychlém světě marketingu, je nezbytné sledovat nejnovější trendy. Na dalších řádcích se dozvíte, jak se postavit ke konci souborů cookies, co je základním předpokladem pro efektivní využívání umělé inteligence nejen při tvorbě obsahu, proč je personifikovaný obsah v B2B marketingu důležitý, proč integrovat a analyzovat data, jaká by měla být priorita marketingových týmů, stejně tak způsoby prověřování obchodních partnerů nebo klientů.
* Ochutnejte budoucnost
Českou značku Nupreme, která si předsevzala, že lidem přinese užitek a trochu víc radosti ze života, vytvořili před lety Petr Žemlička a Petr Šefl. Znali se už z doby, kdy coby teenageři holdovali atletice. A vášeň pro zdravý životní styl je spojila i při podnikání. Když byste se zeptali, co je mottem jejich brandu, odpověděli by vám v angličtině: Taste the Future. Prostě ochutnejte budoucnost. Co přesně to znamená, nám prozradil Petr Žemlička, který řídí marketing Nupreme.
* Roste generace nových šéfů. Generace Z míří na pracovní trh
Generace Z – nejstarším z nich je pod 30, neznají svět bez internetu a absolventi vysokých škol právě míří na pracovní trh. Po vedoucích postech zatím příliš netouží, pokud se ale na vysokou pozici dostanou, jsou z nich schopní lídři.
* Česká města vládnou chytré mobilitě v regionu
Ostrava a Praha jsou městy s nejlepší chytrou mobilitou ve střední a východní Evropě, mezi lídry patří i Brno. Tři největší česká města nabízejí v regionu nejlevnější cestování městskou hromadnou dopravou. Praze pomáhá rovněž dostatek zdravého pohybu, navíc patří mezi pět nejčistších měst v regionu střední a východní Evropy, kde města zpravidla výrazně překračují limity prachových částic doporučovaných WHO.
* Pět klíčových tipů, jak zazářit v e-mailingu
V dnešní digitální éře je kvalitní newsletter klíčovým nástrojem pro efektivní komunikaci se současnými i potenciálními zákazníky. Jak ale napsat takový, který skutečně zaujme a přinese výsledky? S blížící se podzimní či spíše už předvánoční sezonou, která tradičně přináší nárůst prodejů, je nyní ten pravý čas optimalizovat vaše newslettery, aby byly připraveny na zvýšenou aktivitu zákazníků.
* Díky 3D tisku roste masová výroba „na přání“. Tenisky, židle nebo protéza na míru?
Technologie 3D tisku nabízí něco, co dříve bylo téměř nepředstavitelné: masovou výrobu produktů na míru, ať už to jsou běžecké boty upravené na přesný tvar nohy, šperk navržený podle vkusu zákazníka, nebo zdravotnická pomůcka přizpůsobená specifickým potřebám pacienta. Trh s personalizovanými výrobky z 3D tisku dosahuje několika miliard dolarů a každoročně roste o desítky procent.