Aplikace Wewell pro výběr bezpečné kosmetiky má 300 tisíc uživatelů, její revoluční marketplace teď nabízí 15 tisíc produktů s hodnocením na míru
Možnost skenovat a hledat tisíce kosmetických produktů, jednoduše vybrat ty, které jsou vhodné právě pro mě, a na pár kliknutí je objednat. To teď umožňuje aplikace Wewell, která pomáhá vyhnout se kosmetice s nevhodným složením a najít ty správné výrobky přímo pro pokožku daného člověka. Díky novému marketplace nyní aplikace nabízí naprosto výjimečný nákupní zážitek.
Při nákupu si uživatelé mohou vybírat z 15 tisíc produktů od 600 značek, naskenovat a zjistit složení mohou ale celkem až u 550 tisíc výrobků. Právě možnost skenovat libovolné výrobky a vidět jejich detailní složení přinesla aplikaci už nyní přes 300 tisíc uživatelů, z toho 50 tisíc jen za první dva měsíce tohoto roku. A raketový růst má podle zakladatelů pokračovat. Už dnes kromě Česka a Slovenska funguje také v Polsku, Rakousku a Německu.
„Nový marketplace je pro nás důležitým milníkem a posouvá možnosti naší aplikace na úplně novou úroveň. Nad rámec skenování a detekce nevhodných látek v daném výrobku nyní nabízíme i možnost hladkého a pohodlného nákupu. V praxi to znamená, že si uživatel může naskenovat libovolný produkt například na návštěvě u přátel, zkontrolovat, zda vyhovuje jeho konkrétnímu pleťovému profilu, a rovnou si daný výrobek objednat. To vše na pár kliknutí. Zároveň může samozřejmě libovolně procházet celou nabídku. Věříme, že si každý zaslouží najít produkty, které vyhovují přímo jemu, a mít možnost si je jednoduše objednat,“ vysvětluje Gurami Jobava, spoluzakladatel a CEO Wewell.
Díky partnerství s 30 prodejci kosmetiky, jako jsou Biooo.cz, BioRuza, OnlineMedical nebo Bottega Verde, nyní uživatelé aplikace získají přístup k 15 tisícům kosmetických výrobků. Ceny na marketplace jsou přitom stejné jako v případě nákupu u konkrétních prodejců.
95% přesnost při doporučení nejvhodnější kosmetiky
U každého produktu, který uživatel naskenuje nebo vyhledá, nabízí aplikace jednak hodnocení jeho složek, ale také hodnocení shody se specifickým pleťovým profilem uživatele. Ten vychází z dotazníku, který byl navržen týmem dermatologů se specializací na kosmetiku. Uživatel v něm odpoví na 40 až 45 otázek týkajících se stavu jeho pokožky a aplikace vyhodnotí faktory jako jeho fototyp, vlastnosti pleti a stav kůže. K tomu, aby mohl tým Wewell vyhodnotit vhodnost daných výrobků pro uživatele, je ale potřeba analýza velkého množství dat.
„Na základě dotazníku a toho, které konkrétní škodlivé látky uživatel ve svém profilu vyřadí, jsme schopni určit, nakolik je pro něj daný produkt vhodný. To je však pouze jedna strana mince. Abychom věděli, jaké produkty uživatelům vůbec doporučit, potřebujeme analyzovat konkrétní ingredience každého produktu a určit jeho shodu s konkrétními pleťovými profily, a to napříč tisíci výrobky. To má na starosti náš expertní tým, vypomáhá nám ale i náš vlastní AI model,“ říká Vladimír Pečený, druhý z dvojice spoluzakladatelů a CTO Wewell.
Analýza 1 000 produktů denně
Pomocí automatizovaného AI modelu je Wewell schopen vyhodnotit zhruba tisíc produktů denně. V případě určitých výrobků je ale stále nutná podrobnější expertní analýza. Data, z nichž analýza produktů vychází, pocházejí z ověřených zdrojů, například z databáze CosIng Evropské komise. Wewell v tomto směru spolupracuje také s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně. Pomocí čárového kódu aplikace rozpozná 550 000 kosmetických produktů a téměř 30 000 přísad včetně toxických složek a alergenů.
„Naše aplikace není určena pouze pro lidi hledající tu nejkvalitnější kosmetiku. Obrovský přínos představuje také pro ty, kteří trpí například chronickým onemocněním kůže nebo jsou citliví na konkrétní látky. Wewell je tak určen pro všechny, kterým záleží na péči o sebe, ale i pro ty, kteří nemají jinou možnost než být obezřetní,“ říká Natálie Podešvová, specialistka Wewell.
Aplikace Wewell, za níž stojí zakladatelé Gurami Jobava (CEO) a Vladimír Pečený (CTO), vznikla v Česku a na Slovensku jako nástroj na skenování a kontrolu složení kosmetických výrobků. V prosinci 2023 získala od investorů další kapitál na expanzi a rozšíření funkcí. Fondy Crowdberry Investment Management, Zero Gravity Capital spadající pod Zero One Hundred, a angel investor Jakub Borovička do ní investovali celkem 1,25 milionu eur (31 milionů korun).