TotalService

Ve sledování televize internet předběhl anténu

Zdroj: Shutterstock

Internet je pro Čechy nejčastějším zdrojem přenosu videoobsahu. Když sledují televizi, 40 procent času, který lidé u televize tráví,tvořídle deklarované sledovanosti obsah právě z něj. 32 procent času pak pokryje obsah z klasické antény (DVB-T2), zbývajících 28 procent času si dělí satelit a kabelová televize. Dokonce 91 % českých domácností má již deklarovanou alternativu k DVB-T2.

Televizi má a sleduje více než 9 z 10 Čechů a Češek.„Je patrné, že lidé stále více obsahu v televizi sledují pomocí internetu. Televizi připojenou k internetu má 6 z 10 Čechů a do budoucna bude navíc podíl ještě růst,“ uvádí spoluautor výzkumu z agentury NMS Market Research Vít Pavliš.

Internet už se stal standardem pro konzumaci videoobsahu přeš televizní obrazovkyu mladších diváků. Data ukazují, že například ve věkové skupině 18 až 24 let pocházelo 75 procent obsahu, který sledovali respondenti na hlavní televizi z internetu. 15 procent obsahu pak pocházelo z klasické antény a 10 procent ze satelitu nebo kabelového vysílání.Téměř 6 z 10 domácností již využívá nějakou streamovací službu, nejpopulárnější jsou Netflix, Voyo a HBO Max. Televizi s širší nabídkou programů (ať už IPTV, satelitní, nebo kabelové vysílání) pak využívá 7 z 10 domácností, nejoblíbenějšími jsou O2 TV, následuje Vodafone TV, Skylink a T-Mobile TV.

Do budoucna méně či vůbec plánují lidé sledovat vysílání z klasické antény (24 % stávajících diváků přes terestriku), přes satelit (27 %) či kabelovou televizi (23 %).Nejvíce posílí streamovací služby, které plánuje více než dnes sledovat pětina stávajících diváků, více sledovat plánují lidé i HbbTV (14 % lidí plánuje více sledovat skrze „červené tlačítko“), pořady na internetu např. na YouTube (13 %) a IPTV (12 % stávajících diváků plánuje sledovat více). Dalších 10 % českých domácností navíc zvažuje v blízké budoucnosti televizi s širší nabídkou programůnově pořídit.