TotalService

Smysl má takový zdravý životní styl, do kterého se s chutí zakousnete

Za doplňky stravy a potravinami s vysokým obsahem funkční složky značky Nupreme, které zákazníci mohou zakoupit například v síti drogerií dm, stojí česká firma Empower Company. Motivací dvou společníků byla touha vyvázat se z korporátu a dělat něco užitečného, co lidem prospěje. Několikrát se ocitli ve slepé uličce, ale svůj směr nakonec našli. Víc v rozhovoru přiblížil Petr Žemlička, který řídí marketing Nupreme.

Jsou podle vás slepé uličky pro podnikání důležité?

Před hospodářskou krizí v roce 2008 jsme uvažovali, že na trh přivezeme kotle na pelety. Ještě, že se to nestalo! Zanedlouho totiž toto palivo tak zdražilo, že by byly kotle neprodejné. Podnikání není jen o plánování, někdy je také o náhodě a o štěstí. Taková zkušenost je hodně cenná, učí vás poznat správný okamžik, netlačit na pilu, dobře pozorovat. Když se něco nepovede, je to spíš podnět k zamyšlení a zkušenost.

Od kotlů je to k doplňkům stravy a potravinám docela velký skok…

Já i Petr Šefl jsme sportovci. V té době jsme navíc v našich rodinách řešili různé zdravotní záležitosti. Když jsme plánovali druhé dítě, mé tehdejší ženě se nedařilo otěhotnět. Vsadili jsme na pročištění organismu, zelené superpotravinami a zdravý životní styl. A bylo to. To nás přivedlo do světa zdravé výživy.  Vypravili jsme se do Ženevy na veletrh Vitafoods, kde jsme načerpali inspiraci a získali kontakty na dodavatele. Petr Šefl se navíc věnoval zahraničnímu obchodu a měl spoustu zajímavých vazeb. Podnikatelský nápad, který s námi rezonoval, byl na světě.

A co přišlo pak?

Nám samotným se v rodině osvědčily chlorela a mladý ječmen, proto jsme začali s nimi. Ale testování vzorků od nejrůznějších dodavatelů námi dost otřáslo. Nakonec jsme se rozhodli jít za těmi nejlepšími. Mladý ječmen dovážíme celou dobu od téhož dodavatele z USA, chlorelu a později i spirulinu od producenta z ostrova Hainan v Jihočínském moři.  Od začátku jsme se soustředili na maximální kvalitu produktu a marketing šel trochu stranou. V roce 2013 nás zalistovaly Counry Life a Lékárna.cz. Konečně jsme se dostali do černých čísel. A pak přišel průlom – v roce 2015 jsme začali spolupracovat se sítí prodejen dm.  Vsadili jsme na strategii postupných kroků a na to, že dobré věci si kupce najdou.

Vždycky jste své výrobky prodávali pod značkou Nupreme?

Nikoli. Ta se zrodila z potřeby velkého rebrandingu v roce 2019. V letech 2012 až 2018 jsme čtyřikrát inovovali design a naše výrobky nesly naprosto šílený název Empower Supplements. Bylo to punkové období. Portfolio jsme rozšířili ze dvou výrobků na víc než čtyřicet, vedle „zelenáčů“ to byly jednosložkové superpotraviny – od moruše a medicinálních hub přes kokosový olej, chia semínka, ořechy až po černou himalájskou sůl nebo olej z ostropestřce. Potřebovali jsme to ale nějak učesat, aby nám dokázali porozumět lidé na celém světě. Za mnoho cenné zpětné vazby při zrodu nové značky musíme poděkovat také našemu partnerovi na Slovensku, u nějž vyrábíme naše funkční snacky. Začali jsme názvem. Je složeninou anglického výrazu NUtrition a suPREME, v překladu výživa a vrcholný.

Novinky Vejar

Které další kroky po názvu následovaly?

Pustili jsme se do práce na nové vizuální identitě a do tvorby naší vize, mise, hodnot. Jsme moc rádi, že se do celého procesu zapojili všichni kolegové ve firmě, protože hlas každého z nich je pro nás důležitý. Takže Nupreme je zásluhou všech členů našeho týmu, a to je skvělé. Po řadě brainstorminzích jsme měli jasno. Naše značka zaujme vedle prémiové kvality a chuti také důrazem na bezpečnost, čistotu, transparentnost či obalovým designem. Snažíme se být pro naše zákazníky objeviteli a inovovat, hledat nové funkční suroviny v té nejvyšší jakosti a zároveň hrdiny, kteří si stojí za svým a drží slovo. Stávající zákazníci to ocenili, nové to přilákalo a rebranding uvítali i naši B2B partneři, přes něž prodáváme většinu zboží, i když máme vlastní e-shop nustore.cz.

Nemá EU již tak velké nároky na bezpečnost potravin?

Suroviny v rámci EU jsou pod docela přísným dohledem. Ale my pracujeme i s těmi, které se dováží z oblastí mimo sedmadvacítku. Nemáte nad jejich pěstováním, skladováním, transportem kontrolu. My jsme se rozhodli, že to tak nenecháme. Každou šarži surovin dovezenou ze zemí mimo EU testujeme v českých akreditovaných laboratořích na přítomnost těžkých kovů a provádíme poměrně obsáhlou mikrobiologii. Namátkově testujeme pesticidy, polyaromatické uhlovodíky a mykotoxiny. Výsledné protokoly k analýzám jsou dostupné na našem e-shopu nustore.cz, kde si je zákazníci mohou kdykoli stahovat a prohlížet. Lidé tento krok kvitují. Říkáme tomu důkaz místo slibů a myslíme si, že by to měl být zlatý standard v našem oboru.

Kam míří filozofie značky?

Nupreme představuje ucelený systém výživy budoucnosti, jehož prostřednictvím aktivně můžete ovlivňovat kvalitu svého života a pocit spokojenosti. Při vývoji každého produktu, je jedno, jestli jde o doplňky stravy nebo funkční snacky, se soustředíme na efektivitu, jednoduchost užívání, skladnost a praktičnost balení, chuť, inovace a zároveň příznivou cenu. Proteinová tyčinka i preparát s hořčíkem vám musí být k službám a mají se přizpůsobit vašemu životnímu tempu.  Tak je snadno zařadíte do své denní rutiny a vydržíte u nich. Je to způsob, jak chytře pečovat o potřeby organismu a systém si přizpůsobit na míru podle aktivit a vlastních priorit. Nupreme vás tak může provázet od rána až do večera, od snídaně přes svačinu až po hořčíkovou tečku před usnutím. S tím, jak plánujeme rozšiřovat sortiment, to bude ještě snazší a zajímavější. A věříme, že už brzy se Nupreme s výrobky i filosofií zabydlí také v dalších středoevropských zemích mimo Slovenska, kde už léta působíme.

Naznačil jste, že jednou z priorit při vývojije chuť. Není to trochu protimluv?

V našem pojetí má smysl jen takový zdravý životní styl, do kterého se s chutí zakousnete a jen tak se ho nepustíte. Metafora dobře ilustruje naše nastavení. Všichni jsme alespoň trošku mlsní a potřebujeme si pochutnat. Proto při vývoji investujeme opravdu značnou část času, energie i financí do toho, aby naše výrobky podle originálních receptur dobře chutnaly. Je to vlastně to nejtěžší. Mnohdy dostaneme vzorky a zjistíme, že i když jsou v nich naprosto úžasné suroviny, chutnají příšerně. To se nám stalo třeba s tyčinkou obsahující konopný protein. Jindy přijdou vzorky, které chutnají báječně, ale zjistíme, že je v nich něco, co z hlediska kvality a čistoty složení nechceme. Moderní je používat třeba sukralózu na doslazení. Ale tato látka v průměru 500krát sladší než cukr byla původně vyvinutá jako insekticid na hubení hmyzu. To přeci do kvalitních potravin nepatří!

Které produkty Nupreme máte vy sám nejradši?

Jednoznačného favorita nemám, užívám většinu našich produktů napříč celým rokem. V každém ročním období a životní fázi si tělo žádá něco jiného a já se tomu snažím naslouchat. Aktuálně užívám kombinaci našich novinek, bioaktivních preparátů, které jsme vyvinuli společně s odborníky farmaceuty praktikujícími celostní medicínu. Dobře mi funguje kombinace Zinek – selen, koenzym Q10 a B komplex. Ty doplňuji bioaktivním magnesiem, které užívám zejména odpoledne a večer pro zklidnění a relaxaci. A přiznám se, že trochu ujíždím na naší Fibre tyčince, která je na 100%vyladěná co do chuti a složení, navíc obsahuje třetinu denní dávky vlákniny, takové kombinace mě moc baví.

Tycinky Spolu S Bonsami

Mluvil jste o bioaktivních látkách. Proč jsou minerály v této formě zajímavé?

Mezi bioaktivní formy patří cheláty, jež se vyznačují víc než 90% vstřebatelností, jsou bezpečné, šetří zažívání a tělo je dobře rozpozná, protože se tak minerály běžně vyskytují v potravě. Výhodou také je, že s cheláty organismus dobře hospodaří a umí je ukládat do zásoby. Vedle hořčíku jsme uvedli zinek v kombinaci se selenem, kurkuminem a piperinem. Jakmile udeří na člověka podzimní nachlazení, doporučuji si na tuto kombinaci vzpomenout. A nakonec doplněk stravy se železem v chelátové formě obsahující i kyselinu listovou a vitamín B12. Všechny produkty jsou prosté zbytečných plnidel a přídatných látek, které tam nepatří a tělo zbytečně zatěžují. Formy účinných látek jsou vždy ty nejlepší dostupné, chelátové, fermentované na kvasnicích apod., k tomu navíc přidáváme další aktivní látky, které dále podporují vstřebatelnost či celkový účinek daného produktu.

Ale to není kompletní výčet novinek z léta tohoto roku, že?

Vedle toho jsme na trh před prázdninami přinesli dvě bioaktivní novinky. Jednou z nich je právě B komplex, druhou Koenzym Q10 v MCT oleji.  Dále to byl rozpustný drink Collagen Premium Peptides, směs chlorely, spiruliny a mladého ječmene s pistáciovou příchutí Super Greens nebo ta famózní ovesná tyčinka s lískovými ořechy a karamelem, která v jedné porci dodá tělu 11 gramů vlákniny.

V řadě výrobků pracujete s kolagenem, opravdu je to takový zázrak?

S věkem klesá schopnost našeho trávení kolagen zpracovat. Jde totiž o dost velkou molekulu, kterou je složité rozbít. V našich produktech, ať už je součástí proteinových tyčinek, Beauty Bons, nebo rozpustného drinku, má vždy podobu kolagenních peptidů. Je to vlastně rozštěpený kolagen, který vaše zažívání identifikuje a ihned ho odešle tam, kam je potřeba – do pojiv, chrupavek, kůže apod. Je to šetrnější k trávení a za své peníze dostanete lepší využitelnost i hodnotu.

Chystáte se své zákazníky něčím v závěru letoška překvapit?

Pořád pracujeme na nových věcech. Ale právě teď uvádíme rozpustný nápoj Čekankové kaffe, který je složen výhradně z mletého čekankového kořene. Kdo má citlivé zažívání, nebo si přeje žít v souladu s cirkadiálními rytmy, můžete kávu nahradit produktem, který neobsahuje kofein a nezvyšuje hladinu stresového hormonu kortizolu v krvi. A druhá novinka, která se teprve před pár dny objevila v našem e-shopu a bude dostupná stejně jako Čekankové kaffe, jsou Pop Tortilla Chips. Najdete je ve variantě jen solené nebo zakysaná smetana a cibule. Jsou vyrobené technologií popování, takže neobsahují zbytečně velké množství tuku ani potenciálně nežádoucí látky,  jako vzniká při smažení či pečení. Přitom jsou dokonale křupavé. Základem těsta pro popování je kukuřice z ekologického zemědělství pěstovaná v EU. Moc se těším na uvedení unikátního oleje, který bude obsahovat vyvážený poměr Omega 3 a 6, jehož původ je převážně lokální, z čehož mám velkou radost. Ten bude mimochodem taktéž dostupný v prodejnách dm.

Zanedlouho zaklepe na dveře rok 2024. Čeká tým Nupreme nějaké předsevzetí nebo nový úkol, o kterém byste se chtěl zmínit?

Samozřejmostí je vývoj a uvádění nových produktů, ale my chceme jít ještě dále. Dle mého nestačí jen uvést dobrý produkt, ale je nutné spotřebitele informovat o tom, jak jej správně užívat, pro koho je vlastně určen. V tom spatřujeme defacto až poslání, toto u mnoha značek chybí. V rámci naší nejpůvodnější hodnoty být prospěšní, se právě na to chceme v příštím roce zaměřit.