Sledujte aktuální B2B marketingové trendy!

Chcete-li uspět v rychlém světě marketingu, je nezbytné sledovat nejnovější trendy. Na dalších řádcích se dozvíte více.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

Víte, jak se postavit ke konci souborů cookies, co je základním předpokladem pro efektivní využívání umělé inteligence nejen při tvorbě obsahu, proč je personifikovaný obsah v B2B marketingu důležitý, proč integrovat a analyzovat data, jaká by měla být priorita marketingových týmů, stejně tak způsoby prověřování obchodních partnerů nebo klientů?

Trend č. 1: Soubory cookies třetích stran

Rok 2024 bude definitivně znamenat konec souborů cookies třetích stran, protože společnost Google do konce roku zakáže jejich používání ve svém vlastním prohlížeči Chrome. B2B firmy proto musí zvážit strategie, jak se přizpůsobit, a ty pak rychle implementovat.

Řešení, jako je Visitor Intelligence, umožňují zjistit, které firmy navštěvují vaše webové stránky a o jaké nabídky mohou mít zájem. Odtud máte dobrý základ pro pochopení problémů, které potřebují řešit – a ideální výchozí bod pro marketing založený na datech.  

Trend č. 2: Umělá inteligence

Těžko si představit jinou technologii, která by změnila náš pracovní svět více než umělá inteligence. Její využití je stále důležitější i v marketingu. AI zpracovává velké objemy dat a poskytuje zjištění i prognózy.

To však funguje pouze tehdy, když jsou data, na nichž je založena, čistá, přesná a důvěryhodná. Firmám se proto doporučuje, aby posílily své procesy správy dat, které jim umožní využití AI.

Trend č. 3: Obsah

Obsahový marketing neboli content zůstává důležitým marketingovým trendem, i když nyní zahrnuje dvě úrovně. Za prvé je důležité, jak shromažďovat a vyhodnocovat informace a data o firmách, tak z nich vyvozovat požadavky a potřeby firem. To pak tvoří základ pro poskytování personalizovaného a relevantního obsahu. Ve skutečnosti se dnes firmy zabývají větší individualizací než kdykoli předtím.

Z druhého pohledu se tvorba obsahu stále více urychluje prostřednictvím umělé inteligence. Správci obsahu využívají nástroje AI pro přípravu textů nebo pro tvorbu videí na bázi AI.

Trend č. 4: Automatizace a digitalizace

Mnoho marketingových týmů stále zaostává, pokud jde o digitalizaci a automatizaci svých procesů. Je tedy nejvyšší čas, aby digitální transformaci a automatizaci procesů posunuly na vrchol seznamu svých priorit. Každá společnost, která tak neučiní, riskuje ztrátu efektivity.

Trend č. 5: Integrace dat do MarTech nástrojů

Vše na jednom místě, vše z jednoho zdroje: integrace dat přímo do systémů a nástrojů představuje další trend. Datové záznamy jsou pak vždy aktuální s externími daty (daty třetích stran), která do systémů proudí.

Technologie pro integraci dat jsou k dispozici pro nástroje, jako jsou Salesforce, Microsoft Dynamics, SAP, Marketo nebo Hubspot. Trend směřuje ke konektorům, které se snadno a rychle instalují a obsluhují. Koneckonců ne každá společnost je schopna zvládnout velké integrační projekty nebo konfiguraci rozhraní API.

Trend č. 6: Analýza dat

Mnoho firem postrádá přehled a transparentnost, pokud jde o jejich vlastní portfolio zákazníků. Právě to je jedna z věcí, kterou mohou analýzou dat získat.

Analýza dat umožňuje identifikovat klíčové zákazníky (se specifickými rysy) v databázi CRM a následně najít jejich dvojníky na trhu. Pomáhá také podpořit růst v rámci stávající zákaznické základny a najít nové zákazníky. Za tímto účelem se poznatky z analýzy dat zapracovávají do plánování kampaní, hovoříme o „account based marketingu“.

Trend č. 7: Řízení rizik

Řízení rizik nabývá také v oblasti marketingu stále na větším významu. Společnosti využívají ukazatele rizika od externího poskytovatele dat, jako je například Dun & Bradstreet, aby zjistily, zda jsou potenciální odběratelé finančně zdraví a zda jsou schopni platit faktury včas a dodržovat předpisy.

Marketingové týmy vyřazují společnosti, které představují riziko, již na počátku, ideálně ještě předtím, než je prověří obchodní tým. Potenciální obchodní partneři jsou rovněž prověřováni a hodnoceni buď manuálně, nebo v automatizovaném procesu.

Trend č. 8: Environmentální, sociální a správní aspekty (ESG)

Navazování obchodních vztahů s udržitelnými společnostmi je pro mnoho podniků na prvním místě seznamu priorit. Marketingové týmy jsou stále častěji žádány, aby zkontrolovaly, zda jsou potenciální obchodní partneři prověřeni s ohledem na jejich udržitelnost a potenciální rizika ESG. Mohou k tomu využít údaje ESG poskytované externími firmami, které poukazují na to, jak udržitelně fungují zákazníci i dodavatelé.