Na 20 nejvyspělejších světových trzích se loni prodalo 9,97 milionů čistě elektrických aut, meziročně o 28 % více. Spolu s menšími trhy tak prodeje poprvé v historii přesáhly 10 milionů vozů. Dva ze tří nových elektromobilů se přitom prodají v Číně.
Oproti tomu prodeje aut s konvenčními pohony vzrostly jen o 5 %, a podíl elektrických aut tak dále roste. Spolu s hybridy a plug-in hybridy už tvoří více než 30 % všech celosvětových prodejů, například v západní Evropě má alespoň částečně elektrický pohon každé druhé nově registrované auto, vyplývá ze studie PwC Electric Vehicle Sales Review.
Na nejvýznamnějších 10 evropských trzích se loni prodalo 5,36 milionu elektrických a hybridních aut, to představuje tržní podíl 52 % na všech prodejích. Zatímco zájem o čistě elektrická auta v Evropě nadále roste, poptávka po plug-in hybridech klesla o 10 %. Přes pokračující rychlý růst jsou prodeje elektroaut stále do značné míry závislé na státních dotacích. A plug-iny už nejsou dotacemi tak podporované jako v minulosti, třeba v Německu jejich podpora skončila.
Pozici jedničky v elektromobilitě v loňském roce dále posílila Čína, kde se loni prodalo přes 6,6 milionu elektroaut. Dvě ze tří prodaných elektroaut na světě tak byly prodány v Číně. A čínské automobilky navíc ve velké míře zahájily expanzi do Evropy. Přestože si pozici nejprodávanějšího elektroauta, a to i v Číně, drží Tesla Y, je silným momentem loňského roku právě nástup do té doby často neznámých čínských značek.
Český trh v prodejích elektroaut stále výrazně zaostává, zájem brzdí vyšší cena, nevýrazná podpora ze strany státu i nedostatečná nabíjecí síť. Loni se v ČR prodalo necelých sedm tisíc elektroaut, to jsou zhruba 3 % ze všech prodejů.