TotalService

Počet turistů v Česku meziročně stoupl o více než milion

Do Česka letos zavítalo o milion zahraničních turistů více než loni, těch českých pak bylo meziročně o dalších 300 tisíc více. Podle dat Asociace cestovních kanceláří ČR se za letošní první pololetí ubytovalo v hromadných ubytovacích zařízeních více než 9,5 milionu turistů.V absolutních číslech to bylo o více než 1,3 milionu více než za stejné období v loňském roce.

Počet turistů, kteří do Česka míří ze zahraničí, letos meziročně vzrostl o více než třetinu. Během prvních šesti měsíců se jich v tuzemsku ubytovalo 4 200 184.I přes tento výrazný nárůst zahraničních turistů se však Česká republika stále nedostala na čísla z období před pandemií. V prvním pololetí roku 2019 bylo zahraničních turistů v Česku oproti letošku o více než 15 procent více.Ačkoliv v letošním roce výrazně přibylo zejména zahraničních turistů, z hlediska celkového počtu v tuzemských ubytovacích zařízeních převažují Češi. Za první pololetí se v hromadných ubytovacích zařízeních ubytovalo 5 360 503 tuzemských turistů. I v případě celkového počtu českých turistů lze přitom hovořit o meziročním nárůstu, a to o necelých sedm procent. Podle Martiny Košlíkové z Asociace cestovních kanceláří ČR přitom v Česku chybí zejména zahraniční hosté, a to nejen z Ruska a Číny. „Větší počet ubytovaných a cestujících Čechů po České republice nemůže ve spotřebě v žádném případě nahradit chybějící zahraniční turisty,“ říká.

Češi podle odborníků vyrážejí na dovolenou v průměru dvakrát ročně. „V hlavní turistické sezoně platí většinou trend jedné delší dovolené v zahraničí a pak poznávací po ČR,“ uvádí Košlíková. Dalším podle ní vcelku častým trendem je i to, že si Češi rádi dopřávají i zimní dovolenou v tuzemsku a zahraničí, případně i prodloužené pobyty. Oproti minulosti jim v tom mnohem častěji pomáhají moderní technologie, s nástupem digitalizace se začaly proměňovat i trendy v rámci cestovního ruchu. Lidé tak namísto služeb delegátů, nabídek katalogů či objednávání dovolené po telefonu využívají své mobilní telefony. Na obrovském vzestupu je v tomto směru také influencer marketing, aplikace či zajímavé digitální profily agregující turisticky zajímavé lokality.