Ještě před několika lety v automobilové branži platila při uvádění modelů na trh striktní pravidla. Nejdřív se model odhalil na mezinárodním autosalonu, zpravidla v Ženevě. Krátce poté automobilka pozvala několik nejvýznamnějších mezinárodních novinářů na první testování. A až několik měsíců nato spatřili nový model klienti. Dnes je ale situace jiná. Nový Peugeot 3008, který nikdy nezažil slávu autosalonu, nikdo se s ním zatím nesvezl a v žádném dealerství na světě zatím nemají ani jediný kus, se nečekaně objevil v pražských Letňanech na novinářské akci. Model, který zatím na světě spatřilo jen několik málo vyvolených, tak zazářil v Praze. Na uvedení na český trh si ale budeme muset ještě pár měsíců počkat.
Peugeot 3008 je jedním z nejvýznamnějších a neúspěšnějších peugeotů všech dob. Už první generace uvedená na trh v roce 2009 představovala produktovou revoluci. Tento vůz totiž dokázal zkombinovat různé segmenty, tedy spíš vzal si od každého to nejlepší, a vznikl tak crossover. Zákazníci byli nadšení a model 3008 se prodával tak, že továrna nestíhala. Druhá generace 3008 přišla v roce 2016 a spustila lavinu SUV. Hned při uvedení na trh se tento model stal jakožto první SUV v historii vítězem ankety Car Of The Year, neboli Evropské auto roku. I třetí generace, která přijde na trh v roce 2024, má podobně vysoké ambice. Ostatně má k tomu nakročeno víc než dobře, protože před několika dny se novému Peugeotu 3008 podařilo dostat se mezi sedm finalistů ankety Car Of The Year 2024. Jeho šance na vítězství rozhodně nejsou malé. Přináší totiž řadu revolučních změn. Takových, které zřejmě změní Peugeot jednou provždy.
Nový Peugeot 3008 se kupodivu odklonil od segmentu SUV, kde po několik let kraloval. Místo toho se vydal objevovat teritorium zvané „fastback“. Zdá se, že je to chytrá volba. Sportovně skloněná záď totiž dodala novému Peugeotu 3008 zcela novou odvážnou a atraktivní podobu. Tato silueta je zároveň velmi aerodynamická, což je zárukouintenzivních zážitků z jízdy. Vůz si však ponechat svoji vyvýšenou pozici typickou pro SUV segment, která chrání podvozek a zároveň usnadňuje nastupování.
Také v interiéru se odehrály zásadní změny. Tou nejmarkantnější je nový systém Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Ten posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové zakřivené „plovoucí“ panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej.
Tyto změny ovšem nejsou nic oproti tomu, co se odehrálo pod kapotou vozu. Tam totiž může kromě hybridních a plug-in hybridních pohonů vrnět i elektromotor, a to hned v několika variantách: 210, 320 nebo 230 koní, s dojezdem 525 nebo 700 km a jako dvoukolka či čtyřkolka. Budou všechny tyto převratné novinky stačit na to, aby nový Peugeot 3008 v anketě Car Of The Year 2024 zvítězil? To se dozvíme 26. února 2024.
Foto: Peugeot