TotalService

Padl další automobilový mýtus. Plug-in hybridy už nejsou jen pro horních 10 tisíc

„Jo, vy chcete pěkně vybavený plug-in hybrid? Tak to si připravte tak milion.“ Toto by vám zřejmě řekl prodejce aut ještě před několika týdny, dokud ještě nebyl zveřejněn oficiální český ceník modelu Peugeot 308. V něm totiž figuruje plug-in hybridní verze s cenovkou 770 tisíc Kč.

Pravdou je, že něco přes třičtvrtě milionu není malá částka, na druhou stranu za ni pořídíte vůz, se kterým můžete využívat veškerých benefitů elektromobilů včetně parkování na modrých zónách zdarma. Zároveň koupíte vůz s nadstandardní sériovou výbavou zahrnující například parkovací asistent, HD dotykový displej, LED světlomety vepředu i vzadu, bezklíčové startování, automatickou dvouzónovou klimatizaci či multifunkční kožený volant. A v neposlední řadě si budete užívat dynamickou jízdu, která vás hned tak neomrzí, a jezdit atraktivním autem, za kterým se každý otočí. To je za 770 tisíc víc než slušná nabídka. Srovnáte-li ji s cenami klasických vozů se spalovacím motorem, rozdíl nebude nijak markantní. Například Peugeot 3008, řadící se do stejného segmentu nižší střední třídy jako Peugeot 308, pořídíte ve střední úrovni výbavy s dieselovým motorem a s automatem za 790 tisíc Kč. A když je řeč o automatické převodovce, tu máte u plug-in hybridu v ceně.

Plug-in hybrid má na rozdíl od „obyčejného“ neboli mild-hybridu tu výhodu, že dokáže pohánět auto čistě na elektřinu. I proto dosáhne na benefity vyhrazené čistě elektrickým vozům. Zmíněný Peugeot 308 HYBRID ujede na elektrický tedy bezemisní pohon kolem 60 kilometrů v kombinovaném provozu. Ve městě dokonce zvládne až 74 kilometrů.

Dojde-li baterie, musíte se spolehnout na benzínový motor, což znamená, že emise půjdou nahoru. Nejefektivnější je nenechat baterii zcela vybít a nechat vůz pracovat v kombinovaném režimu, kdy benzínový a elektrický motor spolupracují. Pak budete jezdit za přibližně litr paliva na 100 kilometrů a vyprodukujte jen 25 gramů CO2 na kilometr.

Pořídíte-li si plug-in hybridní vůz, je třeba ho pravidelně dobíjet. Nejlepší volbou je dobíjet s pomocí WallBoxu. V případě Peugeotu 308 se vyplatí připlatit si za palubní nabíječku 7,4 kW, se kterou se baterie plně dobije za dvě hodiny. Se standardní jednofázovou domácí zásuvkou budete do plna dobíjet přibližně sedm hodin. Pravidelné dobíjení, efektivní hospodaření s energií a ekologické benefity (kromě parkovného ušetříte například i za dálniční známku) vám v budoucnu přinesou úspory. To můžete využít už při objednání auta a přikoupit si příplatkové prvky výbavy, které váš vůz pozvednou ještě o úroveň výš.

Skvělou volbou je systém Drive Assist 2.0, který dokáže sám udržovat nebo měnit rychlost dle vozu před ním, držet automaticky stopu v jízdním pruhu, a dokonce zvládne i poloautomatickou změnu jízdního pruhu. Ta probíhá v praxi tak, že vůz vám nabídne předjetí vozidla před vámi a opětovné zařazení do jízdního pruhu. Vše probíhá samo, jen s vašim dohledem, a to při rychlosti od 70 až do 180 km/h.

Další převratnou novinkou nového modelu 308 je Peugeot Matrix LED Technology. Jedná se o současnou revoluci v automobilovém svícení. Využívá maticový modul zajišťující funkci dálkových světel, který je složený z dvaceti LED diod. Je doplněn kamerou, která analyzuje prostředí a přizpůsobuje rozsvícení a intenzitu jednotlivých LED diod v soustavě. Rozsvěcuje tedy jen určité diody tak, aby měl řidič vždy optimální viditelnost a současně nedošlo k oslňování ostatních vozidel.

Nový Peugeot 308 se dostane na český trh v lednu 2022. Pokud se právě poohlížíte po novém voze, vyplatí se na tuto novinku počkat.