Ochutnejte budoucnost

Petr Žemlička, zakladatel značky ES a Nupreme

Smysl má jen takový zdravý životní styl, který přináší potěšení

Českou značku Nupreme, která si předsevzala, že lidem přinese užitek a trochu víc radosti ze života, vytvořili před lety Petr Žemlička a Petr Šefl. Znali se už z doby, kdy coby teenageři holdovali atletice. A vášeň pro zdravý životní styl je spojila i při podnikání.

Text: Kateřina Šimková

Foto: Nupreme

Když byste se zeptali, co je mottem jejich brandu, odpověděli by vám v angličtině: Taste the Future. Prostě ochutnejte budoucnost. Co přesně to znamená, nám prozradil Petr Žemlička, který řídí marketing Nupreme.

V posledních dvou letech se vám daří posilovat pozici na trhu. Co je tajemstvím úspěchu?

Od počátku jsme chtěli, aby byly naše doplňky stravy a potraviny plné funkčních ingrediencí. Dbáme na čisté složení, výběr a kombinaci surovin. Třeba v případě doplňků stravy používáme veganské kapsle. Dáváme si záležet, aby byly plné účinných látek a ne balastu.

Nepoužíváme barviva, umělá aromata ani nejrůznější zbytečná plnidla. Většina našich produktů je bez lepku. V případě potravin si necháváme záležet na rovnováze mezi chutí a funkčními složkami. Do proteinových snacků vybíráme jen kvalitní bílkoviny a kolagen ve formě peptidů, protože má nejlepší využitelnost.

Nechceme, aby zákazníci utráceli svoje peníze za něco, co nefunguje, co je jen marketing. Chceme maximální efektivitu pro maximální spokojenost. Na tom jsme stavěli i v době, kdy jsme Nupreme ještě nebyli. Ale pomohl nám i rebranding, k němuž jsme se odhodlali těsně před covidem. Risk se nám vyplatil. Lidé nám lépe rozumí a snadno značku rozpoznávají i díky unikátní vizuální identitě. A dalším dílkem je komunikace postavená na souladu mezi tím, co deklarujeme a děláme.

Nupreme je tedy docela mladý brand. Jak si získal důvěru?

Jsme transparentní a vždycky zákazníkům vyložíme karty na stůl. Potraviny a zemědělská produkce původem z EU jsou dnes relativně pod dozorem, ale u surovin produkovaných tisíce kilometrů za hranicemi sedmadvacítky kontrolu nad podmínkami pěstování, skladování či transportu nemáte. Do této kategorie spadá množství funkčních složek. My ale chceme mít jistotu, že je vše v pořádku a že zákazníkům dodáváme špičkové produkty z těch nejlepších ingrediencí.

Proto si necháváme dělat u každé šarže rozbory v českých akreditovaných laboratořích. Provádíme testy na přítomnost těžkých kovů a poměrně obsáhlou mikrobiologii. Namátkově testujeme pesticidy, polyaromatické uhlovodíky a mykotoxiny. Výsledné protokoly k analýzám jsou dostupné na našem e-shopu nustore.cz, kde si je zákazníci mohou kdykoli stahovat a prohlížet. Lidé tento krok kvitují. Říkáme tomu důkaz místo slibů a myslíme si, že by to měl být zlatý standard v našem oboru.

Vraťme se k mottu. Co vše se ukrývá pod spojením „Taste the future“?

Nupreme představuje ucelený systém výživy budoucnosti, jehož prostřednictvím aktivně můžete ovlivňovat kvalitu svého života a pocit spokojenosti. Při vývoji každého produktu – je jedno, jestli jde o doplňky stravy, nebo funkční snacky – se soustředíme na efektivitu, jednoduchost užívání, skladnost a praktičnost balení, chuť, inovace a zároveň příznivou cenu.

Proteinová tyčinka i preparát s hořčíkem vám musí být k službám a mají se přizpůsobit vaší rutině i tempu. Jen tak u nich vydržíte. Je to způsob, jak chytře pečovat o potřeby organismu a systém si přizpůsobit na míru podle aktivit a vlastních priorit. Nupreme vás tak může provázet od rána až do večera, od snídaně přes svačinu až po hořčíkovou tečku před usnutím.

Jak se dělá skvělá chuť?

V našem pojetí má smysl jen takový zdravý životní styl, který vám přináší potěšení nejen z toho, že pro sebe děláte něco užitečného, ale taky si to díky chuti užíváte. Proto při vývoji vkládáme značnou část času, energie i financí do toho, aby naše výrobky podle originálních receptur dobře chutnaly. Je to vlastně to nejtěžší.

Mnohdy dostaneme vzorky a zjistíme, že chutnají příšerně, i když jsou v nich naprosto úžasné suroviny. To se nám stalo třeba s tyčinkou obsahující konopný protein. Jindy přijdou vzorky, které chutnají báječně, ale zjistíme, že je v nich něco, co z hlediska kvality a čistoty složení nechceme. Mám na mysli třeba dnes velmi populární a často používanou sukralózu na doslazení. Jenže tato látka, v průměru 500krát sladší než cukr, byla původně vyvinutá na hubení hmyzu. To přece do kvalitních potravin nepatří!

Chystáte se s touto vizí expandovat za hranice?

Značku jsme postavili tak, aby měla zabydlování v dalších zemích snazší. Už roky působíme i na Slovensku, kde máme také významného partnera, který pro nás některé produkty, zejména snacky, vyrábí. Čekají nás další středoevropské země i některé exotické destinace. Ale řadu plánů máme i v Česku.

Ačkoli je tu v tomto odvětví silná konkurence, mění se hodnotová orientace a s ní i spotřebitelské chování. Lidé už nesahají jen po tom nejlevnějším, ale kladou daleko větší důraz na přínos produktů. Chtějí se svému zdraví věnovat pořádně a s tím souvisí i ochota si za kvalitu a účinnost připlatit. My jim tyto potřeby pomáháme naplnit, i proto vidíme investice v Česku jako klíčové.

Uváděli jste v letošním roce na trh nějaké novinky?

Tento rok je pro nás rokem velkých příprav. Hodně jsme se soustředili na budoucnost. Odstartovali jsme investice do inovací i vývoje a dáváme si na čas, protože chceme, aby bylo vše vyladěné na sto procent. Na některé chystané novinky jsme prováděli rozsáhlé testování mezi cílovou skupinou, které nám dalo nesmírně zajímavé podněty. Začínáme víc pracovat s daty od zákazníků a mapovat jejich budoucí potřeby. Na uvedení nových produktů na trh se moc těšíme. Předpokládáme, že to bude v prvním kvartálu příštího roku.

V sortimentu ale letos například přibyla kombucha ve variantě cola. Rovněž se nám potvrdilo, že uvedení loňských novinek, mezi něž patřily třeba komplexy s organickými formami minerálních látek či bioaktivními vitamíny, bylo správným krokem. Odbyt těchto produktů trvale roste.

Podobný trend vidíme i u doplňků stravy s kolagenními peptidy a dalšími účinnými látkami. I proto jsme se rozhodli, že právě kolagenu dáme letos před Vánoci větší prostor, a nachystali jsme dva speciální dárkové boxy, v nichž vždy najdete dvě balení Premium Collagen Peptides pro přípravu nápoje a buď proteinové tyčinky, nebo pralinky Beauty Bons. A do top sellerů na našem e-shopu se dostalo také Čekankové Kaffe, které je na trhu přesně rok a rovněž se mu daří nejen na pultech drogerií dm.

Jaké produkty patří mezi ty nejprodávanější?

Když jsme začínali, soustředili jsme se na zelené superpotraviny a ty se pořád drží v top desítce. Chlorela, spirulina, kombinace obou, mladý ječmen. Aktuální jedničkou na e-shopu je právě chlorela. Druhá a třetí pozice patří našim proteinovým tyčinkám s kolagenními peptidy. I díky nim si nás zákazníci zamilovali.

Když jsme s nimi přišli, způsobili jsme tak trochu poprask. V té době tyhle tyčinky nechutnaly moc dobře. Pamatujete si taky, jak se kdysi proteinová hmota lepila na zuby, jako byste byli na otiscích kvůli rovnátkům? Nebyl to požitek. A my jsme to změnili a udělali z proteinových tyčinek pochoutku s příjemnou texturou a vyváženou chutí.

Oblíbené jsou taktéž Energy Bons, pralinky s výběrovými kávovými zrny obalené v luxusní hořké čokoládě, a Beauty Bons, kde se v srdci místo zrna kávy nachází proteinová směs obohacená o kolagenní peptidy. Trvale nám rostou prodeje našich bioaktivních přípravků s vitamíny a minerálními látkami sestavené podle unikátních receptur. S každým podzimem a jarem zaznamenáváme vyšší poptávku po adaptogenech jako maca a vitálních houbách. Populární jsou také oříškové krémy, na jejichž senzorických vlastnostech jsme si nechali hodně záležet. Ochutnejte a poznejte ten rozdíl.

Můžete alespoň naznačit, na co se v roce 2025 mohou zákazníci těšit?

Vše se včas dozví na našich sociálních sítí a e-shopu Nustore. Ale můžu napovědět, že se chystáme mnohem kreativněji pracovat například na způsobu užívání vitálních hub. Také se intenzivně věnujeme problematice zdravých tuků a jejich zařazení do jídelníčku v potřebných poměrech pro podporu zdraví kardiovaskulární soustavy i dalších oblastí. Připravujeme unikátní komplex látek v čele s vápníkem, samozřejmě v bioaktivní formě. A v neposlední řadě připravujeme něco speciálního nejen pro ženy, ale i muže.