TotalService

Neúnavný asistent robot Aiviro

Automatizace firemních procesů, téma, které řeší snad každá společnost. Automatizovat lze samozřejmě již přímo v ERP tím, že ve zdrojovém kódu nastavíme automatické operace, s případnou validací a upozorněním, pokud někdy něco neproběhne tak, jak má.

Druhou možností, často i levnější a efektivnější, je za pomoci SW robota nahradit člověka. Robotickou automatizaci procesů RPA nabízí integrační řešení Aiviro, které je určeno pro systémy HELIOS iNuvio a HELIOS Nephrite. Využití najde v účetnictví, analytice, marketingu, výrobě, obchodních odděleních, ale také v managementu a vedení středně velkých firem.

Univerzální řešení dokáže například zařadit doklady, zadat data do různých systémů a zpracuje i cenovou nabídku. Dokáže propojit aplikace všeho druhu. Jako ideální pomocník se může uplatnit ve finančním oddělení, kde zpracuje došlé faktury, objednávky a další doklady. V obchodním oddělení zastane tvorbu cenových nabídek, vytváření reportů prodeje z e-shopu atd. Ve výrobě pomůže automatizace nastavení počítačů operátorovi. Aiviro umí rovněž testovat software a nahradí manuální testery u firemních produktů.

Na rozdíl od jiných RPA systémů, jež rozpoznávají prostředí zásahem do zdrojového kódu, Aiviro využívá rozpoznávání vizuálního prostředí na základě umělé inteligence. „Je to technologie, která umožňuje automatický provoz softwarových robotů nahrazujících rutinní činnosti uživatelů. Aiviro dnes nabízíme ke všem námi dodávaným systémům,“ přibližuje Martin Kršňák, ředitel pro Business Development ve společnosti Asseco Solutions a dodává: „Aiviro si představte jako neúnavného asistenta, který za vás vykoná všechny rutinní úkoly.“

Sníží chybovost

Aiviro začal nedávno využívat velkoobchod se zaměřením na kancelářské potřeby INTERPAP Office, který používá podnikový informační systém HELIOS iNuvio. Odpadlo zde tak ruční zpracování každé objednávky, jež chodí v průběhu celého dne a musí být okamžitě zpracovány.

Inteligentní nástroj vyřeší možné problémy při absencích zaměstnanců a také odpadá chybovost při ruční a rutinní práci. „Nasadili jsme Aiviro robota na zpracování došlých objednávek od VIP zákazníků. Naučili jsme jej zpracovávat objednávky od vybraného zákazníka včetně položek,“ vysvětluje Jan Jareš z INTERPAP Office. Podle jeho slov se podařilo s tímto nástrojem odbourat několik problémů současně. Zaměstnanci nemusí vykonávat nezáživnou a ubíjející práci a snížila se rovněž chybovost a zvýšila produktivita.

Zvýší rychlost

Robot zvládá operace, na které neměl operátor čas. Kopie objednávek se pak automaticky propojují se záznamem v ERP. Odpadá i zastupitelnost daného zaměstnance při jeho absenci z důvodu nemoci nebo dovolené. V neposlední řadě se zvýšila rychlost vstupu objednávek do systému. Použití moderního office robota umožnilo firmě věnovat více času na nákup zboží, které nemá k dispozici, dalším plusem je dispozice dat k optimálnímu řešení logistiky. „Plánujeme rozšíření Aiviro robota na zpracování došlých faktur, předzpracování pohledávek nebo rozesílání informací zákazníkům o stavu jejich zakázek,“ uzavírá Jareš.

Autorem textu je Jan Kovalský, produktový manažer v Asseco Solutions