Největší český pneu e-shop Pneumatiky.cz výrazně investuje do IT. Nové ERP jim dodá ABRA

Společnost ONIO, majitel největšího českého pneu e-shopu Pneumatiky.cz nebo úspěšného obchodu pro kutily Rucni-naradí.cz, chystá rozsáhlou digitalizaci. Součástí je i využití nového ERP systému od ABRA Software.

ONIO působí na trhu již 16 let a dosahuje ročního obratu více než jednu miliardu korun. Více než 90 % obratu společnosti tvoří prodej pneumatik. Ročně jich firma prodá více než 300 000, ve špičce sezóny jich expeduje až 5 000 denně a v B2C online prodeji pneu má téměř 30% podíl na trhu. Pro to, aby společnost mohla dále růst a také určovat nové trendy a zavádět inovace, je ale potřeba zásadní investice do IT a převedení celého fungování firmy do robustního ERP systému.

„Každý úspěšný e-shop přirozeně dospěje do fáze, kdy stávající systémy již nestačí. V ONIO jsme na tento neviditelný strop narazili už před několika lety a uvědomili si, že k tomu, abychom se mohli dále rozvíjet, potřebujeme udělat významnou investici do IT. Naše systémy z roku 2006 totiž už nějakou dobu nenabízely takovou flexibilitu a možnosti, které pro růst našeho byznysu potřebujeme,“ říká jednatel společnosti Vojtěch Schwangmaier.

ERP jako hnací motor inovací

ONIO očekává, že nasazení nového ERP systému pomůže společnosti v růstu, zefektivnění služeb pro zákazníky a také k lepší schopnosti reagovat na jejich potřeby. Jedním z hlavních cílů zavedení nového ERP je získání stability a výrazné zefektivnění celého back officu. Dále zlepšení možnosti škálování byznysu, snížení potřeby podporya podstatné zvýšení efektivity vývoje nových funkcionalit. Zároveň tím firma udělá velký krok k dlouhodobému cílistát se bezpapírovou kanceláří.

„Nové ERP pro ONIO znamená hlavně stabilitu a schopnost bleskurychle implementovat byznysové nápady do praxe. Pro zákazníky to znamená zlepšení kvality našich služeba ve výsledku silnou výhodu na čím dál tím více konkurenčním trhu,“ vysvětluje Vojtěch Schwangmaier.

Nejlepší řešení na míru nabídla společnost ABRA

ONIO věnovalo výběru dodavatele hodně času. „Nehledali jsme „jen“ dodavatele, ale především partnera, se kterých chceme spolupracovat řadu let a který zvládne růst společně s námi. Proto jsme si museli být jisti správnou volbou,“ říká k výběru dodavatele Vojtěch Schwangmaier.

Dodaný software musel kromě již zmíněných požadavků také legislativně podporovat země, ve kterých ONIO působí nebo kam chce ve střednědobém horizontu expandovat. Zároveň disponovat robustním rest API a mít nativní napojení na většinu systémů, které e-shopy využívají, jako jsou IPEX, Shoptet, Balíkobot a další. „Firma ABRA Software nám rovněž poskytla smlouvu o servisní úrovni, která zaručuje opravu důležitých chyb v aplikaci v rámci hodin. A to je pro nás v sezóně absolutně zásadní,“ říká Vojtěch Schwangmaier.

„Jsme moc rádi, že si ONIO zvolilo právě nás. Získali tím nejen naše řešení, ale do budoucna také partnera, který dokáže další společný rozvoj řídit a dávat cenné rady,“ říká Jakub Krejčíř ze společnosti ABRA Software „Při implementaci navíc postupně vzniklo skvělé partnerství, které je přínosné pro obě strany. Pro nás jde o velmi zajímavou a rozsáhlou zakázku u klienta, který maximálně využívá technologie, pro ONIO zase naše řešení přinese zefektivnění interních systémů a umožní dále vylepšit služby pro zákazníky,“ dodává.

Jak probíhá implementace ERP

ONIO v úvodní fázi výběru využilo služeb externí firmy, která pomohla přepsat veškeré potřeby do formátu, který bude pro dodavatele ERP při výběrovém řízení srozumitelný.Samotnáfáze přípravy dokumentace a detailní specifikace trvala déle než rok.„Důsledná příprava nám však pomohla urychlit samotné výběrové řízení. Jasně jsme totiž věděli, co chceme, a od poskytovatelů jsme dostali konkrétní odpovědi, zda nám to dokáží nabídnout,“ říká Vojtěch Schwangmaier.

Intenzivní implementace se v současné době blíží do finále. Aby se celý proces urychlil a zefektivnil, jsou konzultanti ze společnosti ABRA přítomni v kancelářích ONIO a mohou tak rychle odpovídat na dotazy a řešit jednotlivé situace. „Pro úspěch projektu jez mého pohledu zásadní to, aby byli na obou stranách opravdu seniorní lidé. Všem e-shopům, které se do nového ERP pustí, také silně doporučuji definovat eskalační mechanismy směřované k nejvyšším manažerům obou společností. Ve chvíli, kdy totiž narazíte na problém, musíte ho bez prodlevy řešit,“ uzavírá Vojtěch Schwangmaier.