Návod, jak si užít zimu

Těm, kteří zimu milují, ji Peugeot 3008 dokáže ještě více zpříjemnit. Ty, kteří ji naopak nemusí, možná přiměje změnit názor. Tento SUV fastback je totiž tím pravým do zimní nepohody.

Text: Radka Matthey

Foto: Peugeot

Nástrahám namrzlých a zasněžených silnic dokáže čelit na výbornou. A navíc vás každý den bude těšit svým atraktivním designem, odolností a nekompromisní kvalitou.

V interiéru modelu Peugeot 3008 si budou libovat i ti největší zimomřivci. Nabízí totiž spoustu vychytávek do zimní nepohody. Jedná se zejména o vyhřívaný volant nebo přední i zadní sedadla. Tepelný komfort zvyšují i příjemné hřejivé materiály. Překvapivý efekt má i ambientní osvětlení s osmi volitelnými odstíny. Teplé barvy umí teplotu vnímanou vašim tělem zvýšit, zatímco studené odstíny vás v létě příjemně pocitově ochladí.

Krásný od hlavy až k patě

Kromě nepřekonatelného komfortu sází nový Peugeot 3008 i na atraktivní design. Za ten dokonce získal i prestižní ocenění Red Dot Award. Váš pohled určitě upoutá reprezentativní čelní maska a ještě víc pak sportovně skloněná záď. Ta dodává vozu originální, odvážnou a atraktivní podobu. Tato silueta je zároveň velmi aerodynamická, což je zárukou intenzivních zážitků z jízdy.

Vůz vykazuje i příslušnost k SUV segmentu, o čemž svědčí některé designové i funkční prvky. Jedná se zejména o vyvýšenou pozici, která chrání podvozek v náročném terénu a zároveň usnadňuje nastupování.

Ultramoderní interiér

V interiéru vozu objevíte Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové zakřivené plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant s funkcí vyhřívání. A pochvalu zaslouží i ergonomicky tvarovaná sedadla, která mohou být odvětrávaná a masážní.

Úplnou novinkou v rámci modelové řady Peugeot jsou adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.

Čistá a tichá jízda

Pod kapotou elektromobilu Peugeot E-3008 tichounce vrní elektromotor. Elektrická verze se dodává v několika variantách: 210, 320 nebo 230 koní, s dojezdem 524 nebo 700 kilometrů a jako dvoukolka či čtyřkolka. Elektromotor je spojený s velkou vysokonapěťovou baterii o kapacitě 96,9 kWh.

Její nabití přitom netrvá o nic déle než u menších baterií. Z 20 na 80 procent se dá pomocí rychlodobíječky dobít za pouhých 27 minut. V praxi to znamená, že za 10 minut strávených dobíjením získáte přes 150 kilometrů dojezdu.

Jde to i bez dobíjení

Nemáte-li kde dobíjet či pokud vám elektrický pohon nevyhovuje, můžete si pořídit benzínový hybridní vůz. Jeho pohonný systém je tvořen benzínovým tříválcem, kompaktní baterií a automatickou převodovkou, do které je zabudován maličký elektromotor.

Díky baterii, která se dobíjí výhradně za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a snižuje spotřebu paliva až o 15 % v porovnání s klasickým spalovacím motorem. Spotřeba vozu činí slušných 5,5 litrů benzínu na sto kilometrů.

Bezpečná ekojízda

Každého řidiče hřeje pocit z používání vozu, který je ohleduplný k životnímu prostředí. Nicméně zážitky z jízdy nesmí chybět. V tomto ohledu vás nový Peugeot 3008 určitě nezklame.

Nad tím, abyste si radost z řízení náležitě vychutnali, dohlíží armáda nejmodernějších asistenčních systémů. Zahrnuje například sledování mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go či poloautomatickou změnu jízdního pruhu. O váš dokonalý přehled se pak postará systém Peugeot VisioPark 3 s jeho čtyřmi kamerami zabírajícími 360° a s dvanácti senzory.

Do terénu bez obav

SUV prvky vozu a jeho robustní silueta přímo vybízejí k dobrodružným výpravám do přírody. Na sněhu, v blátě i v dalších náročných jízdních podmínkách vás bezpečně podrží funkce Hill Assist Descent Contro a Advanced Grip Control. Tyto příplatkové doplňky nabízejí všechny verze bez ohledu na pohon. Brzy dorazí na český trh i plnohodnotná čtyřkolka s elektrickým pohonem a dojezdem 524 kilometrů.

***

Cena od 749 000 Kč + 5letá záruka

Operativní leasing od 9 880 Kč včetně DPH / měsíc