Marco Venturini: Doba je zlá, ale nebudeme se před klienty schovávat, právě naopak!

Ital Marco Venturini je od roku 2014 ředitelem značky Peugeot v ČR. Do té doby působil u stejné firmy jako obchodní ředitel. Prodej vozů však byl jeho doménou už dávno předtím. Pro Peugeot totiž už před mnoha lety řídil oddělení prodejů B2B klientům. Tuto etapu své profesní dráhy dokonce zakončil vítězstvím v anketě Fleetový manažer roku. Prodeje má zkrátka v krvi. I proto obzvlášť těžce prožívá současnou situaci na automobilovém trhu, kdy zákazníci chodí do showroomů a chtějí (dokonce i bez slevy) kupovat auta. Pro rozeného obchodníka, jakým Marco Venturini bezpochyby je, je stav, kdy klientům nemá co prodat, doslova noční můrou.

„Covid spustil čipovou krizi, na kterou se pak nabalovaly další problémy způsobující výpadky a omezení výroby. Potřebovali bychom mnohem více nových vozů, než nám v současné době centrála dává. Dodací doby se tudíž prodlužují a portfolio objednávek roste,“ říká Marco Venturini.

Podobně jsou na tom i ostatní značky. Automobilový svět je totiž těsně globálně propojený. Výpadek jednoho dodavatele může vyvolat krizovou situaci. O tom jsme se přesvědčili před pěti lety, když došlo v požáru v mostecké továrně na výrobu plastových autodílů. Dočasné uzavření českého závodu citelně zasáhlo automobilky v celé Evropě. Trvalo měsíce, než se automobilové továrny z této ztráty vzpamatovaly. To však nebylo nic ve srovnání s kolapsem způsobeným nedostatkem čipů neboli polovodičů, se kterým celý automobilový svět aktuálně bojuje ze všech sil.

foto01

„Ano, je to těžké a bohužel se nedá očekávat, že se nedostatek výrobních komponentů stabilizuje dřív než na konci roku. Peugeot je ale součástí skupiny Stellantis, čtvrtého největšího výrobce automobilů na světě. Náš koncern je silný a věnuje maximální úsilí, abychom z tohoto boje vyšli vítězně,“ řekl Venturini.

Skupina Stellantis je skutečně na dobré cestě krizi vyřešit. Uzavřela totiž partnerství s firmou Foxcon, klíčovým evropským výrobcem polovodičů. Cílem je vyvinout řadu specifických polovodičů pro vozy všech značek skupiny Stellantis. To potvrzuje i generální ředitel koncernu Stellantis: „Se společností Foxconn chceme vytvořit čtyři nové rodiny čipů, které pokryjí více než 80 % našich potřeb v oblasti polovodičů, což pomůže výrazně modernizovat naše komponenty, snížit složitost a zjednodušit dodavatelský řetězec. Posílí také naši schopnost rychleji inovovat a rychleji zavádět nové produkty a služby.“

photo03 (2)

Složitá prodejní situace nicméně nezabránila Peugeotu v Česku uspořádat tradiční testovací akci pro klienty nazvanou Peugeot Emotion Day. Na ní se chystá představit svou největší novinku, nový Peugeot 308, ve verzích pětidveřový hatchback a kombi. Značka Peugeot se totiž nehodlá před klienty schovávat. Naopak! Jde za nimi a představuje jim své produkty.

Navzdory přetrvávajícím výrobním omezením a dlouhým dodacím lhůtám jsme se rozhodli uspořádat Peugeot Emotion Day i letos. Kdy jindy by se nám naskytla taková příležitost představit náš klíčový model, nový Peugeot 308? Kdy jindy bychom měli ujistit naše klienty o síle a kvalitě značky a jejímu potenciálu do budoucna, než právě teď? Chtěl bych tedy naše příznivce pozvat, aby přišli a seznámili se s novinkami značky, které jsou letos opravdu mimořádné,“ uzavírá Marco Venturini.