Praxe jednoznačně ukazuje, že náklady spojené s firemní komunikací jsou investicí, která se vám vrátí. Efektivní, otevřená a rychlá komunikace má významný dopad na spokojenost, produktivitu nebo i množství absencí zaměstnanců. Dokážete si spočítat, kolik byste ušetřili, kdyby se fluktuace lidí ve vaší firmě snížila třeba o 5 %? V závislosti na velikosti vaší firmy se tato částka může pohybovat v řádech stovek tisíc až milionů. Otázkou tedy možná není, kolik investovat času a peněz do komunikace se zaměstnanci, ale kolik nás to bude stát, když efektivně komunikovat nebudeme.
Kouzlo mobilní aplikace
Ve výrobních firmách se nejčastěji řeší, jak to udělat, aby informace byly jednotné, a aby se dostaly ke všem zaměstnanců – pokud možno rychle a nezkresleně. Ve firmách, kde má počítač pouze zlomek zaměstnanců, se s lidmi musíte spojit jinou cestou. Tou je chytrý mobilní telefon, který má v dnešní době každý. Stačí, když si do něj zaměstnanci stáhnou mobilní aplikaci, která jim nahradí nástěnky, kiosky, papírové dotazníky a formuláře, nebo dokonce i tištěný firemní časopis. Mobilní aplikace navíc hravě naplní základní požadavky (nejen výrobních) firem: rychlost, jednoduchost, oslovení všech zaměstnanců a široké možnosti interakce.
Možnost se projevit
Nezapomínejte, že oboustranná komunikace není důležitá jenom v partnerském vztahu – i ve firmě byste jakožto zaměstnavatel měli dát svým lidem možnost se projevit, tedy klást otázky, vyjádřit svůj názor nebo mít možnost o něčem rozhodnout. Moderní aplikace pro interní komunikaci vám umožní během chvilky rozeslat dotazníky, udělat rychlou anketu nebo vyhlásit soutěž. Žádný požadavek zaměstnanců už se tak nezatoulá a všichni budou mít přehled, v jakém stavu vyřízení se nachází.
Návrhy ke zlepšení
Tyto moderní mobilní aplikace můžete využít i pro zlepšovací návrhy. Zaměstnanci je jednoduše podají přes aplikaci a současně v ní mohou sledovat, co se s jejich návrhem děje, kdo ho bude schvalovat a jak byl vyhodnocen. Zkušenosti firem ukazují, že díky zavedení digitální platformy pro komunikaci, se počet zlepšovacích návrhů může zvýšit až desetkrát. A to je jen jeden z příkladů, kdy se investice do komunikace a digitálních nástrojů jednoznačně vyplatí.
Digitální interní komunikace s Pluscem
Tyto a další funkce naleznete také u aplikace na digitální interní komunikaci Plusco. Prostředí si můžete nastavit dle preferencí své firmy, a tím tedy zachovat svůj brand. Personalizovat je možné loga, barvy či design, ale také si vybrat z velkého množství modulů ty, které ve firmě oceníte. Plusco je navíc dostupné jak v desktopové, tak mobilní aplikaci, což z něj činí efektivního zprostředkovatele interní komunikace právě i pro výrobní firmy.