Budoucnost patří elektromobilům a dalším čistě bezemisním pohonům. O tom dnes není pochyb. Emisní síto stanovené Evropskou unií se rok od roku zahušťuje a brzy jim klasické benzínové a dieselové vozy neprojdou. Efektivním mezistupněm jsou hybridy. Jsou ideálním řešením pro klienty, kteří nemají kde dobíjet, nechtějí či nemohou investovat do nákupu nákladného elektrického vozu, anebo jim používání elektroauta prostě uživatelsky nevyhovuje. S hybridem můžete jezdit ekologicky, šetřit palivo, a přitom nebýt závislý na dobíjecí infrastruktuře. A samozřejmě největší výhodou je příznivá pořizovací cena. Například u Peugeotu pořídíte hybridní hatchback 208 už za půl milionu korun.
Hybridní pohon, který Peugeot montuje do svých vozů, spojuje malou baterii, elektromotor, a hlavně benzínový motor. U modelů Peugeot se jedná o benzínový tříválec PureTech. Ten je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ve které je schovaný maličký elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a snižuje spotřebu paliva až o 15 % v porovnání s klasickým benzínovým motorem. Zapínání či vypínání elektrického motoru neřešíte, a ani řešit nemůžete. To totiž kompletně řídí elektronika. Dělá to ale velmi efektivně, protože hybridní vůz dokáže ve městě jezdit až 50 procent času v plně elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Hybridní systém využívá 48V lithium-iontovou baterii. Ta je schovaná pod levým předním sedadlem, a neubírá tak místo ani v kufru ani ve vnitřním prostoru vozu. Malá kapacita baterii nedovoluje pohánět vůz. Tedy přesněji řečeno zvládne to, ale maximálně jeden kilometr rychlostí do 30 km/h. Jenže táhnout vůz na dlouhou vzdálenost po ní ani nikdo nechce. Jejím primárním úkolem je hospodařit s palivem, což zvládá skvěle. Elektromotor zapojuje, jak jen to jde, což sami poznáte sluchem.
Výhodou malé baterie vozů je její nízká hmotnost. Navíc umístění baterie uprostřed vozu pomáhá lepšímu rozložení hmotnosti. Dynamika hybridnímu Peugeotu tedy nechybí, a to ať už se jedná o nejmenší model 208 či velké sedmimístné SUV 5008. Pocítíte to zejména při rozjezdu, kdy elektrický motor poskytne svému benzínovému protějšku patřičnou vzpruhu. Při jízdě je pak hybrid příjemně svižný, hbitý, snadno ovladatelný a neustále připravený zprostředkovat vám intenzívní zážitky z řízení.
Hybridní vůz nedobíjíte ze sítě, dobíjí se totiž za jízdy rekuperací. Jeho ideálním teritoriem je město. Při častém brzdění či popojíždění v zácpě se mu daří rekuperovat spoustu energie, kterou vám pak štědře vrátí. Můžete tak uspořit až dva a půl litru paliva na sto kilometrů. Vyjedete-li ven z města ušetříte asi 0,7 litru na sto. Na dálnici pak hybrid spotřebuje porci benzínu srovnatelnou se spalovacím motorem.
Hybrid je oproti ostatním ekologickým pohonům cenově velmi příznivý. Nejníže se cena posazená u Peugeotu 208, konkrétně 512 000 Kč, přičemž se jedná o výkonově slabší variantu 100 koní. Pod šest set tisíc koupíte například hybridní SUV 2008 či hatchback 308, v obou případech jde o silnější hybrid o výkonu 136 koní. Těsně pod sedmistovkou startuje atraktivní fastback 408, a připlatíte-li si ještě pár tisíc, můžete mít třeba žhavou novinku, nový Peugeot 3008.