TotalService

Elektromobilita u Peugeotu uhání mílovými kroky. Dnes 70%, brzy 100%

Přechod na nové zdroje energií – to je téma, kterým se v současné době zabývají všechny automobilky světa. Hrozí jim totiž vysoké pokuty za překročení emisních limitů. Rychle zareagovat a přizpůsobit se dané situaci je pro přežití firmy klíčové. V tomto směru se mimořádně dobře daří automobilce Peugeot.

Před pár lety vsadila na elektromobilitu a v současné době už 70 % její modelové řady prošlo elektrifikací. To znamená, že většinu modelů Peugeot můžete pořídit ve verzi poháněné elektromotorem. V roce 2023 bude v Evropě elektrifikováno 85 % modelů značky a do roku 2025 dosáhne tento podíl 100 %.

Elektrifikace je základem strategie značky, jak tvrdí generální ředitelka společnosti Peugeot Linda Jackson: „Elektrifikace dává našim zákazníkům možnost volby pohonu, ať už konvenčního, nebo elektrifikovaného, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám. Dobré obchodní výsledky našich elektrifikovaných modelů ukazují, že v Evropě tato strategie přináší ovoce. V mezinárodním měřítku, a to i na trzích, kde se elektrifikace teprve rozvíjí, využijeme našeho portfolia elektrifikovaných modelů k tomu, abychom se prosadili. Všude, kde působíme, chceme být skutečnými hybateli pokroku.“

V Evropě napomáhají rozmachu alternativních pohonů zejména různé legislativní pobídky, které v Česku zatím chybí. Přesto se i u nás elektromobilita dynamicky rozvíjí. Jen v uplynulém roce uvedla značka Peugeot na český trh osm modelů poháněných elektromotorem. Letos tuto nabídku rozšíří o další tři modely.

Současná struktura modelové řady značky zahrnuje čtyři 100% elektromobily: malý městský model Peugeot e-208, kompaktní SUV e-2008, velkoprostorový e-Traveller a užitkovou dodávku e-Expert. Dojezd na elektřinu u všech modelů přesahuje 300 kilometrů, což je pro běžné používání naprosto dostačující. Mimořádné potřeby, jako například cestu vozem na dovolenou k moři, mohou klienti řešit zápůjčkou auta se spalovacím motorem za zvýhodněných podmínek. Tato služba je zajišťována prostřednictvím koncesionářské sítě Peugeot.

Druhým pilířem strategie elektrifikace jsou plug-in hybridní modely. Jejich nabídka je u Peugeotu mimořádně pestrá. Tvoří ji SUV 3008 s pohonem dvou nebo čtyř kol, luxusní manažerský fastback Peugeot 508 a jeho praktičtější verze SW a velice brzy dorazí i nový plug-in hybridní Peugeot 308 jako hatchback a kombi. U tohoto nového vozu půjde volit mezi výkonovými variantami 180 a 225 koní, obě zaručí dojezd na elektřinu až 60 kilometrů a emise CO2 od 25 g /km.

Zvyšování prodejů elektrifikovaných vozů musí samozřejmě jít ruku v ruce s rozvojem infrastruktury a rozšiřováním možností dobíjení. V tomto směru je jednoznačně nejlepší, nejlevnější a nejpohodlnější dobíjet doma nebo ve firmě. Pro usnadnění kroků směřujících k pořízení a bezstarostnému používání elektrifikovaných vozů spustil Peugeot v ČR internetovou platformu PeugeotElektromobilita.cz. Zde uživatel najde kromě přehledného katalogu modelů i příslušné kontaktní informace a řadu praktických doporučení k provozu vozidel, dotacím na jejich pořízení i doplňkovým službám. Dále prostřednictvím

prostřednictvím těchto stránek může konzultovat nabídku dobíjecích kabelů a Wallboxů, nebo si sjednat návštěvu specialisty, který provede u klienta analýzu možností dobíjení. PeugeotElektromobilita.cz pomůže uživateli také při nákupu a zajištění instalace Wallboxu.