TotalService

Billboard je nuda, reklamky šokují novými formáty

Přitáhnout pozornost zákazníků je umění. V nekonečné záplavě spotů, barev a netradičních formátů lidské vnímání otupí a nudná propagace dokáže zabít i sebezajímavější produkt. Kreativní agentury tak musí vymýšlet nová a nová řešení. Pařížskému studiu Superbien najatému francouzskou automobilkou Peugeot se jedno takové řešení mimořádně podařilo. Možná přinese do reklamního světa průlom.

Název Superbien je mimochodem spojením slov „super“ (netřeba překládat) a „bien“, což je francouzsky dobrý. To už samo o sobě naznačuje, že v tomto studiu je vysoká koncentrace nesmírně talentovaných umělců, inženýrů a techniků. Ti realizovali projekt nazvaný The Sphere, který původně vznikl v hlavách pracovníků agentury OPEn, a proměnili jej v dechberoucí realitu popírající gravitaci.

The Sphere je obrovská průhledná vitrína kruhového tvaru, do které byl uvězněn nový model Peugeot 408. Kulatá krabička monstrózních rozměrů rotuje a představuje divákům vůz ze všech úhlů. Tento způsob prezentace vozu je stejně nečekaný a překvapující jako samotný model Peugeot 408. Jedná se o dynamický fastback extravagantního stylu, který byl jakožto velké překvapení odhalen světu 22. června. Proč způsobil celosvětový rozruch? Je to proto, že jej nikdo nečekal. Neměl v modelové řadě Peugeot přímého předchůdce a ani na současném automobilovém trhu takřka nemá konkurenci. Je to tak trochu mimozemšťan, který si brousí zuby na klientelu, pro níž jsou „esúvéčka“ už moc okoukaná, sporťáky moc agresivní a sedany moc nepraktické.

Expozice The Sphere se představila v nečekaném prostředí, a to ve francouzském muzeu Louvre-Lens. To se nachází v třiceti tisícovém městě Lens v regionu Nord-Pas de Calais. Vystavuje mnoho cenných děl ze sbírek pařížského Louvru a je jedním z nejnavštěvovanějších muzeí Francie. Od 4. srpna tam mohou návštěvníci obdivovat rotující objekt, v němž se nový Peugeot 408 ukazuje ze všech úhlů pohledu. Lens je první vlaštovkou. Je zřejmé, že jedinečné umělecké dílo The Sphere povede kočovný život a čeká ho cestování z akce na akci.

O tom, že Peugeot půjde cestou netradičních prezentací svých produktů i dál, není pochyb, jak ostatně potvrzuje i generální ředitelka značky Linda Jackson: „Myšlenka tohoto pomíjivého uměleckého díla, které je zajímavé a opravdu krásné na pohled a které dokonale podtrhuje náš nový přírůstek, se nám velmi líbila. Originální styl nového vozu Peugeot 408, který nadchnul řadu lidí, jež se s ním již seznámili, je prezentován velmi překvapujícím způsobem, navíc v nádherném a moderním prostředí muzea Louvre-Lens.“