TotalService

Aerodynamika je cestou ke snížení emisí při zachování zážitků z jízdy. Příkladem je nový Peugeot 408

Obrovský boom vozů SUV začíná pomalu ustávat. Stále je po nich velká poptávka, nicméně se sílícím tlakem na snížení emisí podnikají automobilky průzkumné výpravy do dalších segmentů, vymýšlejí nové tvary a kombinují různé typy karoserií. Názornou ukázkou je nový Peugeot 408. Není to ani čistokrevné SUV ani hatchback. Jedná se o dynamický zvýšený fastback. Jeho silueta je sice výrazně sportovní, nicméně stále vůz poskytuje vysokou praktičnost v podobě zavazadelníku o objemu 536 litrů, přičemž po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na úctyhodných 1611 litrů.

Cestující si ve voze Peugeot 408 mohou užívat pětihvězdičkového komfortu a prostoru. Místo pro kolena pasažérů na zadních sedadlech dosahuje 188 mm a z hlediska prostornosti v zadní části vozu je na tom Peugeot 408 dokonce nejlépe ze všech vozů značky. Velkou roli na celkové vyváženosti vozu mají jeho rozměry. Je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Výsledná silueta vozu je štíhlá a elegantní, což přispívá k aerodynamické účinnosti.

Právě aerodynamika je klíčem k jedinečným jízdním zážitkům, perfektní stabilitě vozu a také k nízké spotřebě paliva. U modelu Peugeot 408 byla aerodynamice,jakožto faktoru s významným dopademna energetickou bilanci, věnována mimořádná pozornost. Nárazník, víko zavazadlového prostoru, difuzor, sloupky karoserie, zrcátka, ochrana spodní části…, všechny díly karoserie byly optimalizovány díky úzké spolupráci designérů a aerodynamických inženýrů značky Peugeot. K vyšší aerodynamické účinnosti přispívá rovněž design kol, který ovlivňuje i celkový výkon vozu.

Pro zlepšení vibračního komfortu byla tuhost karoserie zdokonalena díky lepení konstrukčních prvků. Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a vzhledem k poloměru otáčení 11,18 m i skvělá ovladatelnost ve městě. Nový Peugeot 408 je vybaven 17 až 20palcovými pneumatikami. Ty patří do kategorie A, aby bylo dosaženo nízkého valivého odporu a s ním spojené vysoké účinnosti, ovšem současně aby byly zachovány ukázkové jízdní vlastnosti vozu.

Aerodynamika spolu s ostatními inovacemi je zásadním faktorem pro dosažení jízdního komfortu, a to zejména na kvalitních hladkých silnicích. V tom Peugeot 408 jednoznačně vyniká. To se projeví zejména při mnohahodinovém cestování. Posádce na předních sedadlech nekonečné kilometry zpříjemní také vyhřívaná, elektricky nastavitelná sedadla s masážní funkcí a s možností uložit dvě nastavení do paměti.

Ne všechny silnice ale lze označit za kvalitní, hladké a bezproblémové. Dokáže si Peugeot 408 poradit i s výmoly, hrboly, prašnými polními cestami a zimou poničenými silnicemi? Není to sice SUV, a už vůbec ne žádný offroad, díky zvýšené pozici, ochranným prvkům karoserie a velkým kolům ale Peugeot 408 zvládne náročný terén líp než kterýkoli jiný vůz. To konstruktéři v Peugeotu ověřovali na 1 100 000 kilometrech ujetých ve všech možných podmínkách, na všech typech silnic a v nejrůznějších klimatických jevech až extrémech. Peugeot 408 překonal přejezdy brodů, zpevněné i vyježděné cesty, štěrk, jízdu v extrémním horku i mrazu, ve dne i v noci. Po celou dobu vše bylo opětovně testováno a zkoušeno, zkoumáno a vyhodnocováno. Každý kilometr ujetý v těchto extrémních podmínkách odpovídá několika desítkám kilometrů, které ujede běžný uživatel.

O tom, jak je Peugeot 408 připravený na české silnice, se můžete přesvědčit už na začátku příštího roku, kdy bude tento atraktivní přírůstek modelové řady Peugeot uveden na český trh. Cena zatím nebyla zveřejněna.