TotalService

Manažerský vůz pro ty, kteří se nebojí být vidět

Peugeot fastback 508

Když značka Peugeot uvedla na trh fastback 508, příznivci sportovních a designově výrazných vozů zaplesali. Opět auto, které se nebojí pozornosti. Působí sebevědomě, přitom bez zbytečné okázalosti. Má silný motor a impozantní zrychlení, které ho předurčuje ke sportovní jízdě. Přesto zůstává reprezentativním manažerským vozem pro každodenní použití.

Svérázný model překvapil nejen příznivce a stávající zákazníky známé automobilky, ale přilákal i klienty, kteří dosud vozy francouzské provenience nezvažovali. Peugeot 508 se vyznačuje nízkou kompaktní karoserií, má svalnatě působící exteriér, sebevědomý postoj a luxusní interiér s precizním zpracováním. Fastbackem 508 tak Peugeot jasně naznačil, že se vydal směrem k prémiovým kategoriím.

Krátce po fastbacku se na trhu objevila i praktičtější verze 508 SW. Kombík převzal nejmodernější techniku i radikální design, včetně efektních bezrámových dveří. K tomu přidal aspekty, které jsou pro klienty vozů kombi klíčové, jako velkorysá prostornost, promyšlená praktičnost a objemný zavazadelník se snadným přístupem a hands free otvíráním.

Jak 508, tak 508 SW disponují širokou nabídkou asistenčních systémů, mezi nimiž dominuje funkce Night Vision neboli noční vidění. Tato technologie používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata ve tmě na vzdálenost až 250 metrů. Je velkým přínosem pro bezpečnost posádky, a kromě toho řidiči umožní jedinečný zážitek dívat se na svět očima nočního tvora.

Další silnou stránkou obou verzí je vynikající nápravový systém. Zajišťuje jak vynikající stabilitu, tak dokonalou kontrolu nad pohyby karoserie. Koncepce vozu zaměřená na efektivitu, bezpečnost a ten nejlepší komfort je příslibem intenzivních zážitků z řízení.

Nabídka motorů zahrnuje benzínové a dieselové čtyřválce, přitom jsou oba za identickou cenu. Benzín je sice výkonnější, diesel zase zaručuje velice nízké emise a spotřebu. Se 120 g CO2/km a 4,6 litry nafty na 100 kilometrů se pohybuje na úrovni nejúspornějších vozů segmentu. Pro nejnáročnější klienty je určena verze s plug-in hybridním pohonem. Kombinuje benzínový motor s elektromotorem o výkonu 110 k. Výsledkem je maximální kombinovaný výkon 225 k. Čistě na elektřinu ujedete s fastbackem 54 a s kombíkem 52 kilometrů. Plné nabití baterie přitom zajistíte pomocí Wallboxu za méně než dvě hodiny. Kombinovaná spotřeba vozu dosahuje 1,3 až 1,5 litrů na 100 kilometrů a emise CO2 28 až 34 g/km, což opravňuje Peugeot 508 i 508 SW nosit registrační značku s písmeny EL, a díky tomu užívat veškerá privilegia elektromobilů včetně parkování zdarma na modrých zónách.

Více na www.peugeot.cz.