TotalService

Elektromotory pronikají i do segmentu osobních dodávek

Osobní dodávky byly v začátcích tak trochu podceňovanou kategorií. Něco mezi „osobákem“ a „náklaďákem“, vůz hranatých tvarů, v němž je vše pořízeno praktičnosti. Brzy ale zákazníci začali praktickou stránkuosobních dodávek oceňovat, stejně jako bezedný prostor schopný pobrat vše od obřího nákupu, přes jízdní kolaa kočárek, až po novou lednici.Postupem času se osobní dodávky začaly komfortem, designem i technologiemi stále více blížit klasickým hatchbackům, sedanům a kombíkům. Prakticky zaměření klienti tak nemuseli řešit kompromisy. Osobní dodávky se díky tomu dostaly na výsluní.S nástupem elektromobility přebírají i nejmodernější elektrické motory.

Historie osobních dodávek začala v 90. letech. Mezi prvními, kdo se této automobilové kategorie pustil, byla značka Peugeot. První vozy tohoto segmentu prodávala už v roce 1996. Jejich prodejní objemy se zvyšovaly každým rokem až do roku 2008, kdy byl na trh uveden model Peugeot Partner Tepee, multifunkční vůz s vysokou modularitou a bezkonkurenční praktičností. Tento vůz odstartoval prodejní revoluci, kterou značka Peugeot ještě podpořila uvedením sedmimístného provedení v roce 2009 či verze pro dobrodruhy nazvané Outdoor. V roce 2018 označení Parter Tepee skončilo a nahradilo ho Peugeot Rifter. Atraktivita tohoto nového modelu oproti předchůdci ještě vzrostla, zejména pak díky novému konceptu uspořádání interiéru, Peugeot i-Cockpit. Dále u něj zákazníci oceňují zvýšenou světlou výšku, sedmimístné provedení, prostorný moderní interiér, objemný zavazadelník a přitažlivý design se znaky SUV.

Velkým lákadlem je také multifunkční střecha Zénith zahrnující panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou, podsvětlený středový panel o objemu 14 litrů a objemnou stropní schránku přístupnou i z druhé řady sedadel. Tento doplněk výbavy posunuje Peugeot Rifter na novou úroveň.

Letos Peugeot oznámil, že i tento model, vyznávající tradiční hodnotyjako robustnost, praktičnost, pořádný objem a výkonný motor, půjde v duchu nové doby. Peugeot Rifter se tedy představil jako 100% elektromobil. Ekologická varianta ovšem této osobní dodávce neubrala nic z jejích předností. Do vozu e-Rifter pořád naložíte přes tisíc litrů nákladu, stále můžete volit mezi dvěma délkami (standardní a prodlouženou), nezmizela ani sedmimístná úprava, a navíc dokáže elektrický e-Rifter utáhnout až 750 kilogramů. Zásadním rozdílem mezi konvenčním Rifterema elektrickým e-Rifterem je pohon. E-Rifter je poháněn výhradně elektromotorem. Neprodukuje tedy žádné emise CO2. Na jedno nabití ujede až 280 kilometrů, přičemž dobíjení s pomocí Wallboxu trvá přibližně 5 hodin. V rychlodobíjecí stanici se nabije na 80 % za 30 minut.

Nový e-Rifter bude na český trh uveden v prvním čtvrtletí příštího roku, objednávat ho ale lze už od 13. října. První cena startuje na 860 000 Kč vč. DPH, přičemž se jedná o vyšší úroveň výbavy Allure. Základní úrovně Active a ActivePack nebudou v Česku nabízeny. V ceně má zákazník osmiletou záruku na baterii (nebo 160 tis. km) a pětiletou (nebo 50 tis. km) smlouvu Optiway Servis, která pokrývá veškeré servisní úkony včetně materiálu a práce. S financováním Peugeot Finance získá klient navíc zimní pneumatiky zdarma. Prvních sto kupujících ušetří díky bonusové nabídce Kredit 10 000 Kč za veřejné dobíjení.

Pokud chcete poradit s výběrem či provozem elektromobilu, nebo potřebujete pomoc s řešením dobíjení, navštivte stránky PeugeotElektromobilita.cz