Jak inovace poznamenávají váš šálek kávy
Technologie ovlivňují i odvětví, která nejsou obvykle spojována s technologickými inovacemi. Některé segmenty v indexu Nasdaq-100, který zahrnuje 100 největších nefinančních společností na burze Nasdaq a zahrnuje celou škálu sektorů od průmyslu a technologií až po maloobchod, nás tak mohou překvapit. Přinášíme zajímavé příklady toho, jak i netechnologické společnosti využívají v rámci svých strategií nejmodernější technologie v oblasti elektronického obchodu, dat a umělé inteligence.
|
Může být AI lepší šéf než člověk?
Umělá inteligence se podle aktuálních průzkumů stává fakticky novým členem společnosti a přebírá nové role v oblastech, kde může uspět a kde jí lidé mohou důvěřovat.
|
Snažíme se udržet ve firmě startupového ducha
|
Tomáše Frnky, který působí jako viceprezident pro Evropu ve společnosti Billigence a zároveň je součástí globálního managementu, jsem se zeptala na to, jak fungují synergie v mezinárodním týmu nebo jak jejich práci ovlivňuje nástup umělé inteligence. Řeč byla také o zvažované expanzi do dalších zemí nebo plánech na příští rok.
|
Třetina firem v ČR má téměř nulovou míru digitalizace
|
Jak vyplývá z průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Software602, 33 % českých firem má velmi nízkou míru digitalizace. V rámci interních procesů tak řeší její pomocí naprosté minimum provozních agend. Pro více než polovinu firem (57 %) je hlavní překážkou digitalizace pocit, že ji firma nepotřebuje nebo, že náklady na ni budou příliš vysoké.
|
Jak se správně předávají firmy
|
Každý podnikatel, který vybudoval (úspěšný) podnik – ať už jde o farmu, restauraci, továrnu, nemovitostní areál či dokonce portfolio firem, v určitou chvíli začne, nebo spíše musí začít, přemýšlet nad tím, jak se svou firmou naloží. Musí rozhodnout o její budoucnosti, až se jednou vydá do podnikatelského důchodu. Je totiž jisté, že tento okamžik jednou nastane, otázkou je jen kdy to bude.
|
Důležité je neplést si empatii se sympatií
|
Radim Pařík je profesionální vyjednavač, lídr, lektor a tlumočník do znakového jazyka, spoluzakladatel a prezident Asociace vyjednavačů a aktivním komentátorem veřejného dění. Zeptali jsme se ho na to, jak by se měl chovat správný lídr a co to je empatický leadership. Podle něj se empatii lze naučit a je jednou ze základních dovedností komunikace – taktická empatie je jedním z nejefektivnějších postupů ve vyjednávání a empatický leadership pak jedním z nejdůležitějších nástrojů vedení lidí. Každou dohodu, která vyřeší problém, odvrátí katastrofu nebo přinese smír, považuje vždy za veliký úspěch.
|
Nepodceňujte přípravu na ESG reporting!
Podávat zprávy o udržitelnosti obchodního modelu, jehož cílem je transparentnost podniku v oblasti životního prostředí, firemní společenské odpovědnosti a strategického podnikového řízení, musí v Česku od roku 2018 několik desítek velkých českých společností. Nová evropská směrnice CSRD, která nabývá platnosti již tento rok, se postupně dotkne přibližně tisícovky dalších firem včetně malých a středních podniků. Mnohé z nich o tom však podle šetření Hospodářské komory ani netuší.
|
Nový kybernetický zákon se blíží
S rostoucím počtem kybernetických hrozeb čekají správce kritické infrastruktury a poskytovatele klíčových digitálních služeb nové povinnosti týkající se kybernetického zabezpečení. Vláda nedávno předložila parlamentu České republiky ke schválení zákon o kybernetické bezpečnosti. Tato nová legislativa, jejíž přijetí se očekává ve druhé půlce roku, zasáhne podle odhadů okolo 6000 firem. Ne všechny se ale začaly připravovat. Firmy očekávají výdaje v řádech milionů, o využití dotace však zatím uvažuje jen třetina z nich.
|
Nedostatek IT specialistů řeší firmy nákupem MSP služeb
|
Stále více z nich řeší tento problém nákupem služeb od poskytovatelů řízených služeb (MSP), uvedla to společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu.
|
Nižší pocitová teplota ve městě? Pomůže nástroj, který teď Praha chystá
|
Tento Systém zelené infrastruktury pomůže zlepšit mikroklimatické podmínky ve městě, zejména pocitovou teplotu, díky čemuž se Praha stane příjemnějším místem pro všechny její obyvatele i návštěvníky. Projekt by měl být hotový do dvou let.
|
Ambasador je pojítkem mezi značkou a fanoušky. Jak ho nejefektivněji využít?
|
Pro prodej sportovního oblečení vybavení či doplňků stravy se volí známí, úspěšní a hlavně komunikačně schopní sportovci. Potravinářským oborům a gastronomii obecně vyhovují slavní šéfkuchaři, či amatéři, kterým se například podařilo zapůsobit v nějaké z početných reality show. Působení v daném oboru ale nebývá podmínkou. Firmy si rády vybírají jako ambasadory celebrity z různých oblastí: známé tváře showbusinessu, sportovce či hvězdy médií a sociálních sítí.
|
|